دلایل ضدعفونی کردن مرغداری


دلیل ضدعفونی کردن مرغداری:

از آنجایی که شستشوی مرغداری باعث ریشه کن شدن عوامل بیماری زا نمیشود حتما باید با استفاده از وسایل ضدعفونی کننده اقدام به ضدعفونی مرغداری کرد.

استفاده ازمواد ضدعفونی کننده باعث جلوگیری از خسارات و تلفات ناشی از بیماری می شود .همچنین از ابتلا پرسنل به بیما ری های مشترک بین طیور و انسان میشود. و همچنین باعث جلوگیری از شیوع بیما ری های مسری و خطرناک در بین طیور میشود.

ضرورت ضدعفونی کردن مرغداری و چگونگی انجام آن:

یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از شیوع بیماری ها ،ضدعفونی کردن مرغداری و قرنطینه کردن می باشد. در مقایسه با سایر روش ها ضد عفونی کردن مرغداری مقرون بصرفه است. از آنجائیکه هرگونه میکروب و باکتری میتوانند رشد و پرورش پرنده را  دچار مشکلات جدی کنند و حتی باعث مرگ و میر در گله شوند ،محل نگهداری مرغ ها بایداز هرگونه آلودگی پاک باشد.شایان ذکر است که اگر این عوامل باعث از بین رفتن گله هم که نشود ،ممکن است تخم های نطفه دار پرنده با مشکل مواجه شوند و به نسل های بعد منتقل شوند و یا حتی آلودگی ها از طریق تخم مرغ و گوشت به انسان ها سرایت کند.به همین دلیل ضدعفونی مرغداری ها و محوطه ی پرورش از اهمیت خاصی برخوردار است. و باعث میشود از عوامل بیما ری زا و بیما ری های طیور پیشگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *